Jesteście ciekawi, komu Amerykanie przyznali w 2014 roku nagrody za najlepsze projekty UX? W Stanach Zjednoczonych nagroda trafiła do linii Virgin America za stworzoną przez Work & Co. responsywną stronę internetową z rewolucyjnym systemem do rezerwacji biletów. W Wielkiej Brytanii triumfowała stacja telewizyjna BBC za aplikację „BBC – Summer of Sport”.

W 2014 r. Amerykanie przyznali swoje nagrody już po raz czwarty z rzędu. Jury złożone z największych specjalistów z branży (pracujących m.in. dla takich marek jak Amazon, Facebook czy GE Software) zdecydowało się przyznać jedną nagrodę główną (Grand Prize), trzy pierwsze miejsca (Gold), trzy drugie (Silver), tyle samo trzecich (Bronze) oraz dziewięć wyróżnień.

W drodze głosowania uhonorowano najbardziej utalentowanych projektantów UX, którzy dzięki innowacyjnemu podejściu do projektowania potrafią inspirować innych, tworząc urządzenia nowej generacji, które w nieskomplikowany sposób rozwiązują rzeczywiste problemy klientów.

Beverly May, Dyrektor Wykonawczy z UXies

- Wyjątkowość wdrożenia rozwiązań zgodnych z user experience polega na tym, że dzięki nim zmienia się jakoś produktów i usług, które w ten sposób mogą lepiej służyć klientom i odpowiadać ich potrzebom. Bez zastosowania zasad UX żaden projekt nie będzie do końca udany. Firmy, które nagrodziliśmy, rozumieją wyjątkową rolę UX. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w 2014 r. mieliśmy o 50% więcej zgłoszeń niż w roku ubiegłym, a propozycje nadeszły aż z 15 krajów.

Grand Prize. Rewolucyjny system rezerwacji biletów dla pasażerów

virgin_america

Responsywna strona internetowa linii lotniczych Virgin America

Najbardziej znaczącym osiągnięciem w rozwoju przemysłu technologicznego okazała się modernizacja strony internetowej amerykańskich tanich linii lotniczych Virgin America, należących do znanego biznesmena Richarda Bransona. W uzasadnieniu napisano, że jest to pierwsza prawdziwie elastyczna witryna stworzona przez właściciela linii lotniczych, która uwzględnia bieżące potrzeby pasażerów. Na szczególne słowa pochwały zasługuje unikalny interfejs rezerwacji biletów, który z pewnością przypadnie do gustu każdemu klientowi kupującemu bilety online. Dlaczego system jest tak perfekcyjny? Wszystko dlatego, że powstał dzięki współpracy twórców i samych klientów na co dzień latających Virgin America.  „Słuchaliśmy podróżnych. Mówili o tym, co lubią, a co im się nie podoba. Nasza strona została po prostu dostosowana do ich oczekiwań” – stwierdziła Luanne Calvert, wiceprezes ds. Marketingu w Virgin America.

Zobacz case study.

Gold Prize. Nowa strona Volkswagena jest jak Tinder!

vw

Nowa strona Volkswagena jest jak Tinder!

Standardowe witryny internetowe oferujące sprzedaż samochodów przypominają zazwyczaj zwykłe broszury reklamowe rozdawane klientom w salonach. Nowa strona Volkswagena idzie w zupełnie nowym kierunku i wyznacza nowe standardy. „Find it. Match it” to hasło promujące wprowadzenie nowej funkcjonalności na stronie, która ma sprawić, że klienci otrzymają do swych rąk produkt dokładnie taki, o jaki im chodzi. Jak działa aplikacja? Klient wybiera auto, które go interesuje (zaczynając od ustalenia modelu, poprzez wybór odpowiedniego odcienia, kończąc na cenie), a następnie (poprzez wpisanie kodu lokalizującego) otrzymuje informację zwrotną, jak daleko samochód, który go interesuje, znajduje się od jego aktualnego miejsca pobytu. W wynikach wyszukiwania może pojawić się kilka (kilkanaście) spersonalizowanych propozycji, a ich sposób prezentowania łudząco przypomina rozwiązania znane z serwisów randkowych. I dzieje się tak nie bez przyczyny. Volkswagen celowo czerpie inspiracje właśnie z takich portali, które działają na zasadzie skojarzeń. Po wprowadzeniu stosownych kryteriów otrzymujemy listę dostępnych (nowych bądź używanych) samochodów, które – podobnie jak na portalach randkowych – posiadają swój profil ze zdjęciem i dokładną specyfikacją. Klientowi nie pozostaje już nic innego, jak tylko wybrać dla siebie ten idealny model, pojechać po niego i zabrać ze sobą do domu…

Jak przekonują twórcy reklamy, jest to zdecydowanie prostsze niż internetowe randki i znalezienie odpowiedniego partnera czy partnerki :) .

Grand Prize dla Google za największy wkład w rozwój UX

Zespół Google prezentuje szczególne podejście do projektowania: nie boi się ryzykownych kroków i śmiałych rozwiązań. Jeszcze nie tak dawno tworzenie aplikacji pod urządzenia mobilne było wyzwaniem. Dziś patenty, które stosowano na początku, zmieniły się, a ewolucja w projektowaniu jest naturalnym efektem postępu technologicznego. Konsumenci stali się np. coraz bardziej wyczuleni na aspekty wizualne związane z eksploatacją wykorzystywanych przez nich urządzeń. Pracownicy Google zdają sobie z tego doskonale sprawę, dlatego połączenie klasycznych rozwiązań z wykorzystaniem innowacyjnych technik oraz możliwości związanych z projektowaniem środowisk komputerowych nazwali „material design”. Co to oznacza? Tworzą uniwersalny wygląd dla swoich systemów operacyjnych oraz aplikacji. Wszystko po to, aby przejście z jednego urządzenia na drugie było płynne i pozbawione zawahania. Żeby użytkownicy nie musieli na nowo uczyć się obsługi smartfona czy tabletu, ponieważ oba urządzenia bardzo różnią się od siebie pod względem wizualnym. Celem jest naturalne, sprawiające przyjemność i zaspokajające nasze potrzeby estetyczne użytkowanie.

„Materiałowy design” ma swoją własną stronę internetową, dzięki której możemy zgłębić zasady nowej filozofii Google. To zunifikowany zestaw wytycznych, które zadziałają na dowolnej platformie i które pozwolą samodzielnie zaprojektować np. mobilny interfejs, który będzie jednocześnie prosty, przejrzysty oraz efektywny.

Grand Prize: SAP Consumer Insight 365 – mobilne usługi badań marketingowych

sap

SAP Consumer Insight 365 – mobilne usługi badań marketingowych

SAP Consumer Insight 365 to nowa chmurowa usługa funkcjonująca na bazie możliwości platformy SAP HANA. Dzięki niej można analizować dane oraz wyciągać na ich podstawie wnioski, które znajdują się w sieciach należących do operatorów telefonii komórkowych. Jest to idealne narzędzie dla marketerów oraz menadżerów firm, którzy dzięki informacjom wyciąganym przez SAP Consumer Insight 365 będą mogli bliżej przyjrzeć się zachowaniom konsumentów, a tym samym lepiej poznać ich potrzeby oraz preferencje. Narzędzie, wykorzystując najnowocześniejsze metody analiz, zaawansowaną technologię do przechowywania baz danych in-memory oraz możliwości, jakie daje „chmura”, pomaga opracowywać inteligentne i mające wpływ na klientów plany marketingowe i strategie CRM. Pozwala tworzyć nie tylko zaawansowane raporty, ale i takie, które da się przeanalizować niemal od razu – wtedy, kiedy zajdzie taka potrzeba. A wszystko to bez konieczności instalowania specjalnych aplikacji oraz tworzenia ankiet i profili klientów. Ci, którzy korzystają z platformy SAP HANA (czyli najnowszej wersji zintegrowanego rozwiązania SAP Business One 9.1 dedykowanego dla małych i średnich firm), mogą znacząco zwiększyć swoją wydajność, a tym samym przyspieszyć przetwarzanie i analizowanie coraz większych ilości danych w czasie rzeczywistym. SAP Consumer Insight 365 to odejście od tradycyjnych metod badań, ale też nowe źródło informacji o konsumentach: ich potrzebach i preferencjach.

Kto jeszcze został wyróżniony?

muse

Opaska „Muse” firmy InteraXon ulepszy działanie Twojego mózgu

Opaska „Muse” firmy InteraXon, która potrafi ulepszyć mózg. Gadżet można kupować od stycznia 2014 r., ale jeszcze zanim stał się ogólnodostępny, wzbudzał wiele emocji. Opaska to przenośne urządzenie, które dzięki technologii EEG pozwala monitorować fale mózgowe. W środku znajduje się siedem sensorów EEG oraz moduł Bluetooth, który pozwala bezprzewodowo połączyć się z smartfonem, tabletem czy komputerem stacjonarnym. Muse posiada specjalną aplikację, która w czasie rzeczywistym mierzy aktywność naszego mózgu. To właśnie na podstawie tych danych otrzymujemy zestaw programów treningowych, które mają usprawnić pracę naszego mózgu. Tym samym możemy zacząć lepiej radzić sobie ze stresem, poprawić swoją koncentrację oraz stać się osobami bardziej zrelaksowanymi.

Czy ktoś już ma? Czy ktoś używał?

O tym, kto jeszcze został nagrodzony, możecie przeczytać na stronie UX Awards. A komu swoje nagrody i wyróżnienia przyznali Brytyjczycy, dowiecie się już w kolejnym wpisie.