Z takich informacji zawsze się cieszymy, i co tu kryć, jesteśmy dumni. Wystartował nowy Portal Pacjenta Grupy LUX MED, którego Usability LAB jest autorem. Jesteśmy ciekawi, jak Wam się podoba?

Grupa LUX MED zleciła optymalizację Portalu Pacjenta Usability LAB

Usability LAB wygrało konkurs organizowany przez Grupę LUX MED na optymalizację Portalu Pacjenta

Grupa LUX MED to największa sieć prywatnych poradni medycznych w Polsce, a Portal Pacjenta LUX MED to najczęściej odwiedzany serwis internetowy Grupy. Dane pokazują, że z tej nowoczesnej, w pełni bezpłatnej platformy internetowej w skali miesiąca korzysta ponad 200 tys. użytkowników. Portal Pacjenta jest niezwykle ważnym miejscem zarówno dla klientów Grupy, jak i samych właścicieli. Dlatego każda ingerencja w jego funkcjonowanie, wprowadzenie nawet drobnej zmiany, która ma na celu poprawić użyteczność witryny, ma ogromne znaczenie dla biznesu.

W 2009 roku LUX Med jako pierwsza firma medyczna otrzymała prestiżowy Certyfikat Użyteczna Strona. Z tego też powody osobom odpowiedzialnym za rozwój witryny bardzo zależało na tym, żeby firma utrzymała status strony przyjaznej użytkownikowi. Takie też były warunki konkursu, podczas którego Grupa LUX MED szukała agencji, która zoptymalizuje dotychczasowe rozwiązania oferowane przez serwis. Wygraliśmy, ponieważ zaoferowaliśmy naszym klientom wysoki poziom merytoryczny i metodykę projektu dopasowaną do istniejącego już i zwinnego modelu tworzenia oprogramowania używanego przez dział IT klienta.

Usability LAB zadbało więc m.in. o intuicyjną nawigację, zachowanie czytelnych i spójnych treści, czy szybkość ładowania strony. Zobaczcie, jak Portal Pacjenta prezentował się przed naszą ingerencją.

Archiwalny widok Portalu Pacjenta

Zanim Usability LAB dokonało optymalizacji Portalu Pacjenta prezentował się on tak, jak na powyższym zrzucie z ekranu.

Tak z kolei wygląda po naszej interwencji.

Na powyższych grafikach widzimy m.in. wyraźnie wyeksponowany box rejestracyjny oraz w klarowny sposób przedstawione korzyści płynące z rejestracji. Formularz zawiera podpowiedzi (tooltipy) i wyjaśnia, jak prawidłowo założyć konto. Ponadto użytkownik automatycznie orientuje się, na jakiej podstronie się znajduje i jakie informacje może na niej znaleźć. Wyraźnie wyeksponowane przyciski call to action z czytelną komendą ułatwiają nawigowanie po stronie i są przyjazne dla pacjenta.

Grupa LUX MED: Portal Pacjenta - strona zakładania konta

Tak wygląda strona “Załóż konto” w Portalu Pacjenta stworzona przez Usability LAB

Usability LAB jest autorem zoptymalizowanej strony Portalu Pacjenta Grupy LUX MED

Strona po wylogowaniu w Portalu Pacjenta stworzona przez Usability LAB

Opinia Klienta

Maciej Kuźma, Manager Marketingu Produktów, Departament Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej LUX MED:

“Dzięki wsparciu Usability LAB, które oprócz badań istniejącego portalu przeprowadziło z nami cykl warsztatów koncepcyjnych umożliwiających precyzyjne określenie wizji zmian, a następnie przygotowało wysokiej jakości klikalne makiety i wyglądy nowego UI (user interface) projekt udało się zrealizować terminowo i w wysokiej jakości.”

 

Zobacz, jakich referencji udzielili Usability LAB inni klienci

 

Warto także przeczytać:

Optymalizacja strony bossafund.pl