W czwartek 28 stycznia br. byliśmy w Warszawie na konferencji “Szyte na miarę”- rozwiązania dla branży fashion. Tematy wykładów były różnorodne - od prawniczych aspektów marketingu w świecie mody, przez storytelling marki, po oprogramowania wspierające marketing marki. 

konferencja szyte na miarę

 

Konferencje otworzył wykład Michała Kluski, o tym jak zwiększyć możliwości firmy dzięki rozwiązaniom prawnym. Skupił się na dwóch formach docierania do klienta- pierwszą był e-mail marketing, a drugą telemarketing. Zwrócił uwagę na to, jak poprawnie powinny być sformułowane zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz na przesyłanie informacji handlowych. Podanie przez klienta swojego adresu e-mail w wyznaczonej w formularzu rubryce nie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie jego danych. O czym warto pamiętać? O tym, że jedna zgoda ma określać jeden cel. Innym wykładem w tej tematyce był wykład Magdaleny Miernik dotyczący prawa własności intelektualnej w branży modowej.

Wśród wielu ciekawych prelekcji najbardziej wyróżniła się Joanna Kosman z Answear.com, która mówiła o rodzajach narzędzi wykorzystywanych w branży fashion do promocji sklepów internetowych. Prelegentka podkreślała, że sklepy internetowe doprowadziły do momentu,
w którym prześcigają się- kto da więcej i lepiej, np. który sklep zaproponuje dostawę w 24 godziny, bezpłatną infolinię oraz 50 zł na pierwsze zakupy, itd. Takie okazje prowadzają do tego, że klient wymaga od każdej marki tego samego. To powoduje ujednolicenie się branży, ponieważ tak samo każdy sklep komunikuje się ze swoimi klientami. Dodatkowo Joanna Kosman opowiadała o tym jak ważne jest sprzedawanie nie produktu, ale marzeń. Z tym wiąże się storytelling danej marki. Marka ma opowiadać bajkę z morałem. Taki przekaz ma pokazać kim marka jest, jakie są jej wartości i przekonania. To natomiast spowoduje nie tylko wyróżnienie się na tle konkurencji, ale również utożsamienie się określonego klienta z określoną marką. Obecnie aktywność reklamowa online i offline są nierozerwalne, przenikalne i trudno definiowalne. Ważne jest by komunikacja offline wchodziła w życie klienta, żeby marka towarzyszyła mu w różnych sytuacjach, dostarczała różnorodnych emocji. To wszystko, zdaniem prelegentki, doprowadzi do dalszego rozwoju narzędzi marketingowych.

Innym ciekawym i zabawnym wykładem było wystąpienie Mikołaja Winkiel z Brand 24 dotyczący zarządzania komunikacją w sieci z klientami. Warto pamiętać,
że nie można nie odpisać na wiadomość osoby, która chce nawiązać kontakt z naszą marką. Należy mówić językiem tej osoby.
Dobrym przykładem jest AXE czy Volovo.

AXE

volvocar-facebook-paintball655

Innym dobrym zabiegiem na wzrost zainteresowania marką jest wykorzystanie celebryty w reklamie. Gdy Joanna Krupa wrzuciła na Instagram zdjęcie w bieliźnie firmy Esotiq rozpoznawalność marki wzrosła o 42%, a 33% osób zaczęło uważać, że to marka modna i luksusowa. Zdaniem prelegenta social media to jedno
z najlepszych narzędzi do komunikowania się z naszymi przyszłymi klientami, więc warto tam istnieć.

Justyna Dziegieć- inna z zaproszonych ekspertek mówiła o tym, jak ważne są badania z zakresu User Experience i badań marketingowych z wykorzystaniem eye-trackera. Jej zdaniem warto interesować się takimi badaniami, ponieważ dzięki nim będziemy wiedzieć jak klienci poruszają się po naszym sklepie internetowy, jak go budować oraz jakich błędów nie popełniać.

Warto przypomnieć wykład Mileny Niebrzydowskiej o wadach i zaletach związanych z posiadaniem sklepu internetowego. Zdaniem prelegentki zaletami są: brak konieczności osobistego kontaktu, szybkość przepływu informacji pomiędzy klientem a marką, możliwość zapisywania potrzebnych informacji, które później można wykorzystać przy prowadzeniu bloga. Konsekwencje tych cech to posiadanie lub nabywanie wiedzy o swojej marce. Powody, dla których warto mieć sklep internetowy to: dostępność oferty przez 24 godziny 7 dni w tygodniu, łatwiejsza ekspansja, rozumiana przez pozyskiwanie nowych klientów, zmiana wizerunku marki. Klient zdaniem prelegentki ceni sobie: przejrzystość oferty, czas reakcji i jakość usług, poczucie indywidualnego traktowania. Jednorazowy klient zdefiniuje nam co nim kieruje, a stały- za co ceni sobie sklep. Wadami sklepów internetowych dla klienta na pewno są: brak możliwości dotknięcia produktu, różnice
w wyglądzie rzeczywistym i internetowym, koszty dostawy.
Prelegentka podkreślała, że dobrze jest się wyróżniać, dbać o zmiany zachowując styl oraz spersonalizować ofertę o towary indywidualne.

Ten dzień był bardzo produktywny. Zainspirował nas do stworzenia raportu o e-commerce w branży fashion. Będziecie mogli go zobaczyć już 8 marca!

Czytaj więcej:

“Jak tworzyć atrakcyjne UI? Cz. 2″

“Jak tworzyć atrakcyjne UI? Przypominamy zasady cz.1″