Wiecie już, kogo w dziedzinie User Experience nagrodzili Amerykanie. Dziś dowiecie się, jakimi projektami zachwycili się w mijającym roku Brytyjczycy.

bbc

Pierwsza nagroda trafiła w ręce BBC za serwis “Summer of Sport”

W poprzednim wpisie informowaliśmy, że na Wyspach Brytyjskich najlepsza okazała się ekipa z BBC, doceniona za stworzenie aplikacji mobilnej „BBC – Summer of Sport”. To według brytyjskiego jury najbardziej nastawiony na użytkownika pod względem usability  projekt spośród wszystkich zgłoszeń.  Projektanci okazali się bezkonkurencyjni, ponieważ dzięki swojemu innowacyjnemu podejściu do rozrywki i emocji, jakich dostarczyć może kibicom tylko sport, bezbłędnie odczytali potrzeby swoich konsumentów. „BBC – Summer of Sport” to najbardziej uniwersalny, inspirujący i skupiający uwagę użytkowników serwis. Wszelkie zaproponowane przez twórców rozwiązania dobrze prezentują się pod względem estetycznym, a architektura informacji, sposób nawigowania na stronie oraz sposób prezentowania treści są intuicyjne i nie sprawiają trudności. Produkt właściwie idealny, ponieważ spełnia wszelkie zasady projektowania z uwzględnieniem zasad usability. Przynosi użytkownikom satysfakcję, stymuluje do interakcji i angażuje w działania pożądane przez twórców aplikacji.

Dzięki możliwościom, jakie daje platforma „Summer of Sport”, kibice mogli na bieżąco śledzić doniesienia z mistrzostw świata w piłce nożnej, toczonego na kortach Wimbledonu turnieju wielkoszlemowego czy też zimowych igrzysk olimpijskich. A informacje, jakie trafiały w ich ręce, były zawsze konkretne i dobrze przedstawione .

Stosując się do zasad UX, zostaniesz mistrzem oszczędzania :-)

 

saver

Dzięki aplikacji mobilnej “Impuls Saver” możemy stać się mistrzami oszczędzania!

W kategorii na największą innowację UX zwyciężyła aplikacja bankowa „Impulse Saver” Nationwide Building Society (towarzystwa budowlanego, największej tego typu instytucji finansowej na Wyspach). Dzięki niej każdy z użytkowników może w niezwykle prosty sposób zacząć oszczędzać. Impulse Saver ma nam pomóc w realizowaniu planów finansowych, które możemy osiągnąć dzięki zaledwie jednemu klikowi. Jak działa? Wystarczy podać swoje dane i zdecydować, jaka kwota ma być przelewana na rachunek oszczędnościowy. Następnie, za każdym razem, kiedy wciśniemy duży czerwony przycisk na ekranie naszego telefonu (nie musimy się nawet logować!), prześlemy określoną sumę pieniędzy na podane wcześniej konto. Używanie aplikacji – jak sama nazwa wskazuje – dokonuje się pod wpływem impulsu. Tak, jak podczas zakupów wydajemy w nieprzemyślany sposób drobne kwoty, np. na słodkie batony, tak teraz, w analogiczny sposób, możemy zacząć oszczędzać. Twórcy przeanalizowali zachowania użytkowników w trakcie procesu zakupowego i ten sam mechanizm zastosowali w odniesieniu do naszych finansów.

Marka TESCO naucza społeczeństwo i pomaga znaleźć odpowiedź na pytanie: co jeść, żeby być szczęśliwym…?

tesco

TESCO i ich społeczny projekt edukacyjny „Eat Happy”

Na wyróżnienie zasłużyli też pracownicy TESCO, którzy postanowili edukować swoich klientów przy pomocy społecznego projektu „Eat Happy” (jedz szczęśliwie). Program jest realizowany już od jakiegoś czasu. Poprzez  specjalną stronę internetową zespół TESCO uczy dzieci oraz młodzież, jak zdrowo – i z głową – się odżywiać. Do wspólnej pracy oprócz dzieci angażowani są także nauczyciele i rodzice. Z roku na rok program zatacza coraz szersze kręgi, a strona internetowa notuje coraz więcej wyświetleń. W 2014 r. zauważyli ją brytyjscy specjaliści od użyteczności, przyznając marce TESCO nagrodę w kategorii „Best Learning or Education Experience”.

O szczegółach ubiegłorocznej ceremonii w londyńskiej siedzibie Microsoftu przeczytasz TUTAJ. No i na koniec pozostawiamy otwarte pytanie: Które polskie firmy zasłużyłyby na podobne nagrody?